ORGANIZATION
Tubular Steel, Inc. |
|
INDUSTRY
Distributie |
|
ABOUT
Tubular Steel is een toonaangevende nationale distributeur van stalen pijpen, buizen en staven van koolstof, legering en roestvrijstaal. |
|
DOWNLOAD PDF
|
Bij Tubular Steel, een staalverwerkingsbedrijf met hoofdkantoor in St. Louis, was samenwerking tussen afdelingen een groot probleem. Politiek en macht voerden de boventoon. Het managementteam communiceerde met hun CEO maar niet onderling, met als resultaat strijd in de hele organisatie en slechte productiviteit. Het bedrijf had een van de bekendste adviesbureaus in de arm genomen. Maandenlang hadden de consultants de ene na de andere aanpak geprobeerd, zonder resultaat. Ondertussen verlieten vooral de getalenteerde medewerkers het bedrijf. De ingehuurde consultants gooiden de handdoek in de ring, ze zagen geen opties voor het doorbreken van de situatie.
“De chaos en strijd was zo extreem, dat het beste adviesbureau in het land niets voor ons kon betekenen, ondanks herhaalde pogingen. Gelukkig kende het adviesbureau Arbinger en verwezen zij ons door naar hen. Sindsdien zijn er grote veranderingen geweest. We zijn nu het meest winstgevende bedrijf in onze branche en we verdubbelen en verdrievoudigen zelfs de ROI ten opzichte van onze naaste concurrenten. Dankzij Arbinger, hebben we de doelen overtroffen en is er een sfeer van kameraadschap gecreëerd tot een niveau dat ik nog nooit eerder had meegemaakt in mijn carrière.”
LARRY HEITZ
Voormalige CEO & President | Tubular Steel, Inc.
De CEO koos voor Arbinger omdat hij geloofde dat er een fundamentele verandering van mindset nodig was om hun uitdagingen het hoofd te bieden. Arbinger begon te werken met het management team in wekelijkse trainingssessies en ook met de leden één op één. Door deze combinatie van teamtraining en executive coaching, leerden de leiders hun impact op elkaar en op de organisatie begrijpen. Hierdoor gingen ze hun werk herstructureren en hielden daarbij rekening met die impact. Larry Heitz, in die tijd executive assistent van de CEO, focuste volledig het operationeel krijgen van de Arbinger methodiek in de hele organisatie. Deze implementatie omvatte niet alleen de opleiding van alle medewerkers, maar ook de ontwikkeling van nieuwe meetinstrumenten en processen waarmee elke medewerker zijn impact op de algehele bedrijfsprestaties kon meten.
De medewerkers van Tubular Steel hebben het bedrijf getransformeerd. Vanuit een externe mindset, kwamen teamleden tot nieuwe en innovatieve manieren om de productiviteit en prestaties te verbeteren. Teamleden werkten samen om unieke benaderingen te ontwikkelen met als doel concurrentievoordeel te creëren in een krimpende markt. Als gevolg hiervan steeg de omzet van het bedrijf viervoudig in een periode waarin de markt voor hun producten dramatisch daalde van 10 miljoen ton naar 6 miljoen ton. “We zijn gegroeid van $ 30 miljoen naar meer dan $ 100 miljoen en hebben onze winsten meer dan verviervoudigd”, aldus de heer Heitz, die later directeur en CEO werd.
“Dit is niet soft. Waar het op neerkomt, is dat Arbinger een bedrijf kan helpen meer winst te maken. Je komt verder met een cultuur van samenwerking én je verdient er meer geld mee.” In tegenstelling tot zoveel trainingsinitiatieven die slechts korte termijn resultaten boeken, was de verandering die Arbinger binnen Tubular tot stand bracht, een fundamentele verandering van mindset, ondersteund door nieuwe manieren van werken. Over de levensduur van deze verandering merkte de heer Heitz op: “De ingevoerde training en infrastructuur waren zo diep geworteld dat het bedrijf sindsdien succesvol is gebleven.”